Pages

יום חמישי, 21 ביולי 2011

סיפור מדהים – הכל לטובה

מאת: הרב כתריאל משולמי.

היה זה יום ששי בחצות היום, כאשר משפחת כהן מרעננה מיהרו להכניס את חפציהם לארגז המכונית, לפני שהם מתניעים ונוסעים לסוף שבוע, לנוח בבית מלון בירושלים. היה זה שבת לפני פסח, הם בדיוק גמרו להעביר את כל חפציהם לדירה החדשה שזה רק עתה נרכשה, וסדרו והכינו את הדירה לכבוד פסח תוך הקפדה יתירה שלא יכנס שום פירור חמץ.


התכנון היה לשבות בבית מלון לשבת חיזוק בירושלים, ולחזור ביום ראשון לבדיקת חמץ, ולהתכונן לקראת חג הפסח, ולקבל את האורחים הרבים שעמדו ליסב עימהם בליל הסדר. בני הזוג כהן ושלושת ילדיהם נכנסו למכונית, והחלו ליסוע לכיוון ירושליים וכבר חלמו על הרגע שיגיעו למלון ואולי גם יספיקו להיכנס לבריכה המחוממת במלון, וגם לנוח קצת לפני שבת קודש.


לפתע, בום אדיר נשמע, והרכב נעצר באחת! משפחת כהן נקלעה לתאונת דרכים עם משאית גדולה שלפתע סטתה מן הדרך, ומחצה את הרכב. ובני המשפחה נשארו לכודים ברכבם. קולות של סירנה משטרתית הרעישה את אוזניהם, ואמבולנסים ומכבי אש ניסו לפלס דרך בין קהל הסקרנים הרב שניסה לעזור ולחלצם לפני שיקרה אסון שריפה, או שאחד מהפצועים יאבד דם רב לפני שיחולץ.


הרכב של משפחת כהן נוסר מהרה על ידי מכבי האש, ומשפחת כהן מיד פונתה לבית החולים תל השומר, שהיה סמוך למקום התאונה. האב והאם המודאגים לגורל בניהם ובתם, לא הפסיקו לשאול עליהם, גם שהגיעו למיון וטפלו בהם, הם כל הזמן ניסו לברר מה עלה בגורלם של אחרים מבני המשפחה. מבדיקה ראשונית התברר, כי לאב ולאם ולשני ילדיהם שלום. ברוך ה' לא קרה אסון ויצאו רק בפצעים קלים, אבל הבת הקטנה שכבה במיון עדיין ללא הכרה. אולם הרופאים לא היו מוכנים לקחת סיכון, ועשו לכולם בדיקת סי-טי מעמיקה, לראות שכל איבריהם הפנימיים שלמים, כיון שהחבטה והפגיעה במכונית הייתה קשה מאד.


לאחר הבדיקות הסתבר שהבדיקות אצל כולם היו טובות וחיוביות, וגם הבת הקטנה כבר הספיקה להתעורר מעלפונה, ואף היא נלקחה לצילומים, אולם אצלה הזמן התארך קצת יותר מכולם, והאב והאם החלו לדאוג. תוך כדי המתנה של ההורים בפרוזדור חדר הצילומים של הסי-טי לתוצאות הבדיקה, החלו לעלות הרהורים בלב ההורים השבורים… מה זאת עשה ה' לנו? במקום להיות עכשיו בבית מלון להשתכשך במים עם ילדיהם ולנוח סוף סוף מעמל העברת הדירה, אנו צריכים להמתין בחדר מיון בבית החולים, ולהעביר את השבת בבית חולים, במקום שבת חיזוק בבית מלון?!.


דמעות החלו להציף את עיניהם של ההורים, למרות שניסו בכל דרך לעצור אותם, אולם זה רק גרם להם להתייפח יותר, ולא היתה להם ברירה, ונתנו לכאב לפרוץ החוצה כדי לנסות להשתחרר מהמתח שהיו שרויים בו.


לפתע נפתחה הדלת והמיטה של הילדה הועברה במהירות לחדר ניתוח, שם שהתה הילדה כשעתיים ודופק הלב של ההורים החל לעלות מרוב הלחץ.


לאחר שעתיים יצר מנהל המחלקה, וניגש אל ההורים המודאגים כשחיוך על פניו, ואמר לאב: אני בטוח שאתה ורעייתך מאד מבולבלים ומאוכזבים נורא מהתאונה, ומכך שנאלצתם, לשבות כאן בבית החולים במקום בבית מלון.


אולם אני רוצה לומר לכם, שמחר בפתיחת ההיכל תצטרכו לברך הגומל על הנס הגדול שקרא לכם. לשמע הדברים ההורים הרימו גבה כלא מבינים על מה הוא מדבר… אולם הרופא לא נתן להם זמן לתהייה והמשיך את דבר הבשורה הטובה ואמר להם.


הילדה שלכם הקטנה, הייתה בתחילת התפתחותה של המחלה הנוראה. בעקבות התאונה נאלצנו לעשות לכם ולה צילומים כלליים בכל הגוף, ומצאנו אצלה גרוגרות סרטניים ליד הריאות שהיו ממש בתחילת התפתחותן. וברוך ה' ניתחנו את הילדה, והצלחנו לנקות את המקום טוטאלית ולא נשאר שום זכר למחלה.


הוסיף הרופא בהתרגשות ואמר: אם חלילה הילדה הייתה נשארת במצבה ללא טיפול מוקדם, לא היינו יכולים לגלות את סימני המחלה אלא רק לאחר שהסרטן היה כבר מכרסם את הריאות ואז לא היה שום סיכוי מבחינה רפואית להחלמתה של הילדה, והעסק היה מסתיים באסון חלילה. עכשיו תנו תודה לקב"ה על התאונה שקרתה לכם, שברוך ה' כולכם בריאים, והרבה עגמת נפש וסבל נחסך לילדה ולכם בעקבות התאונה הזאת.


ההורים היקרים החלו לפרוץ בכי מרב התרגשות, והחלו להודות לה' יתברך על הנס הגדול שנעשה להם, והרגישו בושה על כך שהטיחו בתחילה דברים נגד הנהגת ה', וקבלו עליהם לעשות סעודת הודיה, ולפרסם את הנס ברבים.


דבר נוסף וחשוב קבלו עליהם ההורים בכל פעם שהיו מספרים את סיפרם הנפלא, הם היו מדגישים באזני השומעים את מאמר רבותינו ז"ל. שאין דבר רע שיורד משמיים! וגם אם נראה על פני השטח שאין זה טובה, אבל המאמין יודע, שכל מה שעושה ה' לטובה הוא עושה – ואשרי המאמין.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה