Pages

יום שלישי, 5 ביולי 2011

שני סיפורים שריגשו אותנו

גולשים יקרים,

ברצוננו לשתף אתכם בשני סיפורים שאירעו לאחרונה וריגשו אותנו. אנו מקווים שגם אתם תמצאו בהם עניין.

האם תתחרטי?

מדי שבוע אנו מקבלים באתר מאות שאלות. ישנם המחפשים מידע על בית חב"ד ספציפי ("האם יש בית חב"ד בונציה?" – יש, הנה הפרטים). אחרים רוצים לדעת תשובות לשאלות הלכתיות ("האם מותר לאכול לחם ללא כשרות בתורכיה" – לא) ואחרים מחפשים ייעוץ בחיי הנישואין או בתחומים רבים אחרים.

בין מאות השאלות בלטה שאלה אחת קצרה: "נכנסתי להריון לפני כמה שבועות... יש לי ילדים קטנים ואני לא בנויה לתינוק נוסף... האם אני יכולה לבקש מהאלוקים שיפסיק את ההריון?"

השאלה הועברה למינדי שמרלינג, רבנית רגישה המשמשת גם כאחת משלוחות חב"ד בתל-אביב. היא הזדהתה היטב עם השואלת: "אני יכולה להבין היטב את הקושי שלך. תודה לא-ל, אני אמא לחמישה ילדים – כן ירבו, ומודעת לדרישות התובעניות שבגידול ילדים. עם זאת, להביא לעולם ילד יהודי נוסף זו זכות גדולה מאוד שלצערנו לא כל אחד זוכה לה!" כתבה מינדי.

היא הציעה לה "לעצור לרגע את המעגל הזה, לנשום עמוק, לשכוח את כל הבלגן ולדמיין את עצמך ואת משפחתך בעוד 20 שנה. דמייני את עצמך קצת יותר מבוגרת מוקפת במשפחה חמה ואוהבת עם ילדים וילדות, חתנים וכלות, נכדים ונכדות, נסי לחוש את הרגשות והתחושות. הצלחת? הרגשת? התרגשת? כעת נסי למחוק מהחלום חלק מבני המשפחה העומדים שם בדמיונך.

"את יכולה לעשות זאת? אני משערת שלא, זה קשה ולגמרי בלתי אפשרי לא בדמיון ולא במציאות!"

תוך שהיא מוסיפה לייעץ לה עצות מעשיות כיצד להתמודד עם האתגר המבורך ששמו גידול ילדים (לחצו כאן לקריאת התשובה המלאה).

לפני כמה שבועות קיבלה מינדי את הדוא"ל הבא:

"שלום וברכה רבנית יקרה.

"רציתי לבשר לך שילדתי בן ושמו הוא אושרי.

"אני מודה לך על המכתב ששלחת לי. הוא גרם לי לקחת דברים בפרופורציה ולקבל הכול באהבה. המכתב שלך גרם לי להבין ולעזוב טוטלית מחשבות שהיו בי לגבי ההריון....

"תודה לא-ל נולד לי ילד מדהים ומלאכי שלא הייתי מחליפה בעד שום הון. תודה רבה לך שהצלת אותי ואת אושרי ועל כך תבורכי..."

מאות שאלות בשבוע. אלפים בחודש. סייענו לעוד ילד קטן להגיע לעולם. רק בשבילו, המאמץ היה משתלם.

דירה למכירה – הגירסה שלנו

באיזור עירוני, ללא כרמים או שדות

עומד בית נחמד ובו שתי קומות

הדיירים הקודמים מבקשים לעבור דירה

תלו הם שלט "בית למכירה"

באו הראשונים וקראו את השלט

עלו במדריגות ופתחו את הדלת

אצו רצו הבעלים

עומדים מסביבם ומסבירים לו פנים

"הנאה המטבח בעיניכם?"

"נאה"

"נאים החדרים?"

"נאים"

"נאה המסדרון?"

"נאה"

"אם כן, התרכשו את הדירה מאיתנו?"

"לא בכך אנו חפצים"

הם אומרים ובפיהם תירוצים.

גם זו הייתה בקשה דומה שקיבלנו במסגרת המדור "שאל את הרב" (העיבוד לשיר העממי על אחריותנו בלבד...). הפונים ביקשו למכור את ביתם במשך זמן ארוך אך ללא הצלחה. הם ביקשו לדעת האם יש תפילה מיוחדת שעליהם לומר כדי למכור את הבית.

"האם בדקתם את המזוזות לאחרונה?" שאלנו. לעיתים תכופות היה הרבי מליובאוויטש זצ"ל ממליץ לפונים אליו בבקשת ברכה לבדוק את המזוזות כדי לוודא את כשרותן. בנוסף, הצענו להם לשלוח מכתב בקשת ברכה שייקרא על מקום מנוחתו של הרבי.

כמה ימים לאחר-מכן קיבלנו מהם עידכון משמח:

"הצלחנו בשעה טובה למכור את הדירה הערב! מהרגע שהחלפתי את המזוזות המצב היה שונה לגמרי... תוך 4 ימים הגיע זוג מקסים שנהנינו לעשות איתם עסקים. מכרנו להם את הדירה ואני ממש מאושרת.

"רצינו להודות לך על התמיכה הרבה שלפעמים נותנת המון כוח להמשיך הלאה גם כשהמצב נראה מייאש".

(השמות בכתבה שונו כדי להגן על פרטיות השואלים).

1 תגובות:

Jasmine Levi אמר/ה...

גם אני לא הייתי מחליפה את הילדים שלי בעולם, למרות כל הקושי הטמון בגידול שלהם.
בפורים הקטן התחפש לקופיקו והוא היה כל כך חמוד שלא הבנתי בכלל איך הצלחתי להתקיים בעולם הזה בלי הנוכחות שלו.

הוסף רשומת תגובה