Pages

יום חמישי, 21 ביולי 2011

מעשה נורא – אין לנו אב אחר

קורא יקר: בשלב הכרותך עם הבורא, ישנם עליות ומורדות הגורמות לך להרגיש לבד וחסר אונים, מול כל תלאות החיים. לסיום, רצוני להעניק לך מסר שיתן לך כח להמשיך גם במצבים הקשים של החיים, שתדע, כי אין לנו אבא אחר! רק אליו תוכל לפנות בכל רגע, גם אם נדמה כי אפסה כל תקווה, כפי שניתן ללמוד מהסיפור הבא:
מעשה שהיה עם הגאון רבי ישעיה ברדקי זצ"ל, חתנו של רבי ישראל משקלוב אשר היה תלמידו המובהק של הגר"א מוילנא. ביום מן הימים- נמנה רבי ישעיה וגמר אומר לעלות לארץ הקודש ולכונן את עפרה.
הוא ארז את מיטלטליו המעטים, לקח עימו את בנו ובתו הקטנים, ויצא לדרך בספינה, כמקובל בימים ההם.
ויהי בדרך, והנה לפתע נתרגשה עליהם צרה צרורה, סערה גדולה פקדה את הים, והגלים הגבוהים שחקו בספינה כאילו היתה כליפת אגוז. משברי הים התנפצו על דופנותיה, והספינה אשר לא הסכינה מעודה לכזו סופה, נכנעה לבסוף בפני הגלים השוצפים, ונבקעה ושקעה במצולות.
רבי ישעיה עם בנו ובתו, הוטלו איפה אל המים הסוערים. מאחר ובימים ההם עדיין לא היו בנמצא ספינות הצלה, הורה הצדיק לשני בניו לעלות על גבו, וכך החל הוא לשחות אל עבר הבלתי נודע. כך שחה הוא עוד ועוד, ובאופק אין נראית כל יבשה.
אם עברה שעה או עברו שעתיים, איש לא יכול היה לומר. שכן באותן שעות כל רגע נראה כנצח. אולם זאת ידוע, כי לאחר משך זמן מסוים הרגיש רבי ישעיה שכוחותיו אינם עומדים לו עוד, וכי הוא אינו יכול להמשיך ולשאת על גבו את בנו וגם את בתו. אם ימשיך כך הוא הרגיש – יטבעו שלושתם.
כיהודי שהתורה שגורה בפיו, ידע רבי ישעיה מה עליו לעשות במצב הנורא הזה. על פי התורה עליו להציל את הבן, ולהניח את את הבת  (עיין הוריות יג.) כיון שהבן מחויב בכל המצוות, ואילו הבת פטורה ממצוות שהזמן גרמן. למרות הקושי הכרוך בכך, נשמע רבי ישעיה לצו אלוקיו, עזב את בתו ואחז בבנו בשארית כוחותיו.
הילדה אשר לפתע נעזבה והחלה להרגיש כי היא שוקעת אט אט, החלה לבכות, גם אביה – רבי ישעיה – בכה עימה, אולם הוא ידע, כי אין כל ברירה אחרת, כך מורה לו ההלכה לנהוג, וכך הוא יעשה, על אף שליבו נקרע לגזרים בראותו את בתו טובעת לנגד עיניו, ואין לאל ידו להושיעה.
והנה הילדה המרגישה כי אלו רגעיה האחרונים, כאשר רק חוטמה נמצא כעת מחוץ למים ודרכו היא נושמת אך בקושי, קוראת וזועקת: "אבא!! מה אתה עושה לי? מדוע הפסקת להחזיק בי?"
אך רבי יהושע לא יכול לעשות דבר… דמעות רותחות זלגו להן על לחיו, כאשר הוא נאלץ להשיב לבתו בלב כואב ודואב "בתי היקרה, אין לנו כל ברירה אחרת!! אם אנסה לאחוז בך ובאחיך נטבע כולנו!!".
אולם הבת אינה מרפה… בשארית כוחותיה היא נאחזת היטב באביה, וזועקת אליו בכל כוחה: "אבל אבא, אבא שלי, אין לי אבא אחר!! אנא הצל אותי!!".
בפני הקריאה- זעקה הזו לא היה רבי ישעיה מסוגל לעמוד, הוא חש איך כוחות חדשים אשר היו חבויים בפינה נידחת בגופו, צפים ועולים בו כעת, והוא החליט, להתאזר בשארית כוחותיו, ולנסות להגיע אל חוף המבטחים עם בנו ובתו, הוא הורה לילדה לאחוז בו שוב, ובכוחות לא לו, המשיך לשחות עוד ועוד עד אשר הגיע בסופו של דבר אל החוף. כאשר הגיעו אל החוף, נפל רבי ישעיה על החוף הרך והתמוטט מרוב תשישות, וכך שכבו הוא בנו ובתו, כמה שעות.
משהתאושש פנה הוא אל בתו ואמר לה: "בתי בתי, אני רוצה שתזכרי לאורך כל חייך, את שעבר עלייך ועלינו בים!! הרי את יודעת, כי כאשר הסרתי את אחיזתי בך היה הדבר קשה לי יותר מכל… את בכית, אני בכיתי, אבל לא היתה לי לכאורה כל ברירה!!
ואף על פי כן, כאשר צעקת אלי וזעקת: "אבל אין לי אבא לבד ממך, הצל אותי!!" זעקה זו, הזרימה בי כוחות חדשים, שלא ידעתי שהיו בי כלל!! אני התאזרתי בכוחות מחודשים והנה את רואה: לבסוף הצלחנו כולנו להגיע אל החוף!!"

ניצרי בלבך היטב את המאורע הזה, וזכרי גם לעתיד:

אם חלילה תהיי פעם נוספת בצרה ומצוקה- אל תתייאשי,
רק תתפללי אל הקב"ה ואמרי לו בבכי ובתחנונים בדיוק כפי שאמרת לי:
'אבא, אין לי אבא אחר לבד ממך – חושה להצילני!!'
אם כך תעשי – תגלי שיש לך אבא אחר מלבדי…
יש לך אבא שמעוניין להצילך – כי צעקת אליו ורצית בקרבתו!!
אבא שמסוגל להושיע אותך, אותך – ואת כל העולם כולו!!

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה